Podglądanie na światłach i w korku

DSC09286Korek, światła, znowu korek… stoimy i stoimy, ale chociaż są to krótkie chwile potrafimy wiele zdziałać, bo zdaniem nas kierowców, wszelkie takie momenty warto na coś wykorzystać, inaczej… nuda.

Na co te chwilki przeznaczają kobiety? Sprawdzili to Brytyjczycy – udostępnił portal Motocaina.pl.  Dziewczyny-kierowcy są odważne, bo aż 46% badanych przyznało, że robią makijaż w samochodzie, 43% zgadza się, że jest to niebezpieczne, ale tylko 14% uznało, że to źle wpłynęło na ich jazdę. Jedynie 5% w ogóle nie robi makijażu do pracy. Te, które malują się w aucie najczęściej  używają: błyszczyka  – 35%, tuszu do rzęs – 30%,  maluje się szminką – 25%, eyeliner robi „tylko” 4% pań .

Dlaczego tak postępują Brytyjki, a sądzę, że Polki-kierowcy są podobne – oczywiście główna przyczyna to brak czasu rano. Wiadomo, że to źle, stwarza niebezpieczeństwo, ale kobiety robią to także jadąc do pracy pociągiem, metrem czy autobusem – tak więc jest tu jakaś siła wyższa. Chyba winne jest notoryczne niedospanie i „niedoczas”. 

Podobno kosmetyczki obserwują że coraz więcej pań decyduje się na makijaż permanentny. Ciekawe czy  np. za rok, dwa będą badania, które pokażą, że dzięki temu zmniejszyła się np. ilość stłuczek…

A teraz moje obserwacje dotyczące mężczyzn za kierownicą. Chyba już kiedyś tu pisałam na ten temat, ale mam nowe spostrzeżenia i doświadczenia. Otóż prawie codziennie jadę rano tą samą trasą – lubię zmieniać, ale wybór mam ograniczony – i mijam  pana, który zawsze na tym samym skrzyżowaniu goli się. Piękny pan jest absolutnie pochłonięty tą czynnością i w ogóle nie zwraca uwagi na to co się wokół dzieje. Inni panowie często czytają gazetę, długo i z zainteresowaniem oglądają swoje paznokcie, obgryzają je, czeszą się spoglądając z zachwytem w lusterko wsteczne – jestem śliczny… i dłubią z zapałem w nosie. To tylko kilka „działań” panów za kierownicą, które przypadkiem widuję. Oczywiście prawie wszyscy namiętnie rano gadają przez telefony – ale to dotyczy i pań i panów.

No cóż stanie w korku, na światłach może być zabawne, pouczające, ale w sumie mało zajmujące. Mnie zdarza się telefonować (mam zestaw) i robić zdjęcia okolic – nie ludzi za kierownicą, a makijaż lepiej mi jednak wychodzi w domu, choć bywa, że trzeba coś na szybko poprawić 😉

Zapraszam do rozmowy

