c.d. Dobre, bo polskie? TAK.

Polskie wino jest OK! zdjęcie: Atlas polskich win

Polskie wino jest OK!
zdjęcie: Atlas polskich win

Polskie wina są naprawdę coraz lepsze, zyskują uznanie na świecie, ale ciągle są niedoceniane w naszym kraju. Dlaczego? Trudno mi to zrozumieć, ale próbuję…  nasze, polskie wina.

Byle „menel” pod sklepem poprosi „Daj na dobre polskie winko”, ale może jednak taka niezwykła postać też doceni, że polskie wina są OK! i zdobywają Świat.

Na przykład znakomita, z tradycjami winnica ADORIA. Ta winnica może pochwalić się uprawą trzech z czterech najważniejszych odmian winogron: Pinot Noir, Chardonnay i Riesling. Degustowałam kilka win z tej winnicy i bardzo mi smakowały – widziałam, że współ-degustatorom też. Profesor Mike Botwin – przewodniczący amerykańskiego Wine Society San Luis Obispo stwierdził: „Kto by pomyślał, wina w Polsce? i cholernie dobre wina!” 

Znakomite wino z Adorii – Bacchus 2011 – białe, wytrawne, doskonale pasuje np. do drobiu, ale odpowiednio schłodzone także jako składnik do szprycera na letnie upały.

Znakomite wino - Bacchus 2011

Znakomite wino – Bacchus 2011

 

Świetny riesling z  Adorii

Świetny riesling z Adorii

Zachwycił mnie także świetny riesling z tej samej winnicy. Jest trochę inny niż znajome wina tego typu. Tu wyczuwa się miód, rodzynki, jest lekko kwaskowaty, wytrawny – znakomity.

Zdjęcie: Winnica ADORIA

 

 

 

 

 

 

 

Te wina pasują do wielu potraw mięsnych, różnych sałatek, a także kanapek zjadanych z przyjaciółmi nad letnim jeziorem. Świetnie pije się je zajadając sery. Pasują też do owoców morza i w ogóle do tego… co kto lubi 🙂

Mój blog to jedyne miejsce gdzie czasami piszę na temat wina, także na temat polskiego wina. Znakomicie prowadzą swoje strony nasze winnice oraz prawdziwi znawcy wina – ja jestem amatorką z pewną – może wrodzoną i co nie co nabytą 😉  – miłością do wina. Staram się czytać o winie, myśleć co degustuję, smakować i cieszyć się smakiem, albo… nie. Bywa, że wino mi nie smakuje, ale wtedy nie widzę powodu, aby je komukolwiek polecać, bo wychodzę z założenia, że należy jeść i pić to co nam smakuje – wtedy warto polecać. Wybór jest… wolny jak ptak i ten (u dołu) piękny księżyc.

... a to jest księżyc, wtedy też warto pić dobre wino.

… a to jest księżyc, wtedy też warto pić dobre wino.

One thought on “c.d. Dobre, bo polskie? TAK.

Zapraszam do rozmowy

