Nasza uważność i… wino

Może to jest taki sobie tytuł, ale przecież TAK – uważność jest bardzo ważna. Nie jestem pewna czy  zawsze jestem uważna, ale staram się, hmm… tak myślę 😉 O niewuważności i uważności piszę także T U T A J

Niestety niezbyt uważnie śledziłam kampanię przed wyborami 25 maja do Parlamentu Europejskiego. Polityka interesuje mnie, bo przecież dotyka nas wszystkich na co dzień. Moje zainteresowanie tą dziedziną życia jest jednak mało uważne. Może powinno być inaczej, bo skutek na teraz jest taki, że nie wiem na kogo zagłosuję, wiem natomiast, że na pewno pójdę i wybiorę. Odwiedziłam w tym celu portal, który okazał się pomocny o tyle, że mogłam poznać kandydatki i kandydatów z mojego okręgu. Było trochę do poczytania – nawet dość wyczerpujące informacje, dałam radę i przynajmniej wiem na kogo NIE będę głosować.

Tak więc w niedzielę, ale dopiero wieczorem, pójdę i zagłosuję, bo mam takie prawo i uważam, że warto z tego skorzystać.

Cały weekend będę poza Warszawą, w pięknym plenerze, w ciszy i lepszym niż warszawskie powietrzu. Zabiorę ze sobą różne pyszności, w miarę możliwości ekologiczne. Świetne sery, w tym kozie, które wszyscy lubimy, domowy chlebek i do tego dobre wino.

Jakie to będzie wino? Będą dwa. Jedno białe i jedno czerwone. Oba wytrawne.

Zacznę od białego. VERDICCHIO dei CASTELLI di JESSI – CLASSICO z 2011 roku. Wino z Italii. Ma być piękna pogoda, gorąco więc będzie świetne, lekko schłodzone ugasi pragnienie, a także znakomite jako aperitif. To jest eleganckie w smaku, pachnące świeżością wino. Polecam i mam nadzieję, że zasmakujecie w tym winie.

Wino czerwone – to będzie SANGIOVESE, ROCCA. Włoskie wino z regionu Puglia. Sangiovese bywa czasami nieco zbyt kwaskowate, ale to wino takie nie jest. Jest delikatne, fajne w piciu i znakomicie nadaje się np. do pizzy, albo makaronu zrobionego na sposób włoski. Z pełnym przekonaniem polecam.

Jak zawsze polecam nasze polskie wina, piszę o nich np. T U T A J

Życzę miłego weekendu i także (jak wina) z pełnym przekonaniem polecam iść i dobrze wybrać do Parlamentu Europejskiego:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszam do rozmowy

