Przeszłość, chlebek i…

Wymyśliłam, że podzielę się z Tobą czymś pysznym z… przeszłości.

DSC09996Otóż od lat mamy w domach wszelkie „elektryczności” np. opiekacze do różnego pieczywa. Smak tego niby-upieczonego chleba… jest jaki jest… średni chyba. Niestety pośpiech – zwłaszcza poranny – rozkazuje nam robić wszystko elektrycznie, albo elektronicznie czyli szybko 😦

Warto jednak trochę wolniej i sięgnąć do przeszłości. Otóż ostatnio miałam okazję pobyć kilka dni na pięknej wsi, a tam cuda-jedzonko. Chleb pachnący, ślicznie rumiany młoda Gospodyni upiekła na patelni. Mówiła: „Taki chleb jadły moja babcia i mama i ja też lubię, a moja młoda rodzinka przepada za takim chlebkiem”. Jak to robi?

Pokroiła na kromki, lekko posoliła z obu stron grubą solą i położyła na czystą – bez tłuszczu – żeliwną patelnię. Kromki wspaniale zarumieniły się po obu stronach. Do tego prosto z ogrodu sałata z dużym szczypiorem i pomidorami, lekko polana oliwą o smaku czosnkowym. PYCHA! To mało powiedziane.

Po powrocie też tak zrobiłam. Zaprosiłam miłych ludzi. Pysznie upieczony chleb był stamtąd, sałata, pomidory i szczypior eko, oliwa z oliwek doprawiona przeze mnie czosnkiem. Dodałam do sałatki mozzarellę oraz nieco kolorowego, świeżo zmielonego pieprzu. Chleb upieczony sposobem naszej Gospodyni – rewelacja! Całość smakowicie pachniała i wyglądała – wszyscy pałaszowali i… chwalili. Do tego było coś jeszcze.

Polskie wino jest OK! zdjęcie: Atlas polskich win

Polskie wino jest OK!
zdjęcie: Atlas polskich win

Świetne polskie wino ekologiczne. Jest już u nas sporo firm, które takie wina produkują. Wybrałam wytrawne wino z aronii. Wino Aroniowe produkowane tradycyjną metodą fermentacji ze świeżych owoców aronii pasowało do mojej prostego, ale smakowitego jedzonka.

 

 

 

Zapraszam do rozmowy

