Jestem optymistką. Bycie kimkolwiek innym, nie zdaje się być do czegokolwiek przydatne.

Dzień dobry! Dobry wieczór!

W poprzednim wpisie TUTAJ  obiecałam wrócić do spotkania ze znajomymi i naszych chyba ważnych przemyśleń na temat sukcesów. Ważnych na pewno dla nas, ale mam nadzieję, że może Tobie też się przydadzą.

Dlatego ciąg dalszy nastąpi tu i teraz.

Wywołana do ujawnienia swego zdania na temat radości życia, sukcesów przypomniałam jedno z moich ulubionych dialogów z „Kubusia Puchatka” A.A. Milne. 

– Jaki jest dzisiaj dzień? – zapytał Puchatek.

– Dzisiejszy – mruknął Prosiaczek.

– To mój ulubiony! – z radością powiedział Puchatek.

Moja Mama wieczorami czytała małej córeczce „Kubusia Puchatka” i ten mądry, uroczy dialog towarzyszy mi w życiu do dzisiaj.

Czy każdy poranek zaczynał się uśmiechem? W dzieciństwie na ogół tak. Potem różnie bywało, ale staram się i pamiętam, że dzień warto zaczynać radośnie. Dzisiaj powiedziano by – myśl pozytywnie, ale to nie tak. Mama zwykle mówiła:
„Uśmiech i zjedzone śniadanie to dobry początek dnia. Potem można ruszać i podbijać Świat!”. Miała rację.

Moje wspomnienie okazało się miłe dla wszystkich, zaczęliśmy sobie przypominać dzieciństwo, ale ważniejsze sprawy wzięły górę.

Napiszę o nich w punktach, będzie mi łatwiej.

  1. Przeszłość. Życie wspomnieniami, przeszłością (wyjątek dobre dzieciństwo, podróże) nic nie daje. To tak jakbyśmy czytali ciągle ten sam akapit w jakimś tekście, albo ten sam rozdział książki. To raczej nie ma sensu, bo nie ma przyszłości. Czasami warto w miłym gronie powspominać, ale naprawdę czasami, a potem idziemy DALEJ!
  2. Odkładanie na potem. Nie. Jeśli już coś przemyślane, ustalone to DO DZIEŁA! Coś zostało postanowione – należy niezwłocznie przejść do realizacji. Jednak „niezwłocznie” nie znaczy to samo co w polityce czyli na świętego nigdy. Znaczy już, tu i teraz. Inaczej wpychamy się w przykry stres.

    Salvador Dali. Czy ten pan był perfekcjonistą?

  3. Perfekcjonizm. To straszna zmora! Każdy z nas chciałby, aby wszystko i zawsze było wspaniałe. Nie będzie, bo to niemożliwe. Nastawienie się na perfekcjonizm prowadzi do stresu, do niewiary w siebie. Mamy zadanie zrealizować określony cel, a nie bycie za wszelką cenę perfekcyjnymi.
  4. Kłamstwa. Oj, nie lubimy kłamczuchów. Chyba każdy kiedyś musiał skłamać. Jednak oszukiwanie siebie to jakiś nonsens! Szczerość wobec siebie to najważniejszy warunek odniesienia sukcesu. Sukces = szczerość ze sobą. Można tak to nawet ująć.
  5. Doceń siebie. Bycie zarozumiałą osobą – to fatalne. Jednak pomniejszanie swoich talentów, umiejętności, zasług to też fatalne. Doceniaj siebie i oceniaj rzetelnie. Pochwal siebie, nagródź się za coś co ci się szczególnie udało. Warto.
  6. Złe wymówki. Zasłanianie się jakimiś wymówkami to zły nawyk. Wyprowadzi cię w ślepy zaułek, a nie do celu jaki masz wyznaczony.
  7. Każdy ma prawo do błędu. Strach przed popełnieniem błędu może sparaliżować działanie. Błąd to jeszcze nie tragedia. Jakże często bywa tak, że błąd prowadzi nas do celu. Każdy błąd przecież można poprawić, a strach ma tylko wielkie oczy. Nie patrz w nie.
  8. Zazdrość. Sukces vs Ty. Nieważne, że ktoś jest szybszy, w czymś lepszy, skuteczniejszy – w dążeniu do SWEGO CELU Ty jesteś najważniejszy i możesz być najlepszy. Nie warto komuś czegokolwiek zazdrościć, bo to głupie.

Ktoś – nie pomnę kto – powiedział, albo powiedziała: Granice? Nigdy żadnej nie widziałam, ale słyszałam, że istnieją w umysłach niektórych ludzi.

To powiedział Winston Churchill – Jestem optymistą. Bycie kimkolwiek innym, nie zdaje się być do czegokolwiek przydatne.

Tyle „narozmawialiśmy się”. Starałam się jakoś w tych dwóch wpisach przekazać nasze przemyślenia – mam nadzieję, że było warto.

Foto cytat i Salvadora Dali pochodzi z warszawskiej wystawy „Dali contra Warchol”, pisałam o tej wystawie TUTAJ

Zdjęcie okładki książki Kubuś Puchatek pochodzi ze strony http://www.Merlin.pl

Miło, że zaglądasz na Mózgojazda, pozdrawiam 🙂 

Zapraszam do rozmowy

